Na vrsti je glavno mesto Anglije

“To do list”:

–   fotkaj angleško zastavo
–   naredi selfie s kraljico
–   pelji se z double-deckerjem
–   privošči si kosilo na eni izmed tržnic
–   spij pivo v angleškem pubu
–   glej menjavo straže
–   popolnoma mirno pojdi mimo vseh najbolj kulskih trgovin na Oxford streetu
–   obvezno kupi vsaj snežno kroglo…

Aja, midva greva v London. Pa vi? Na srečo ni razglašenega rdečega alarma in enormnih količin snega. Napoved zaenkrat kaže celo odlično. Od 0 do 6°C, na trenutke sončno, verjetno tudi oblačno vreme. Pritoževala se ne bova… kapa, šal in rokavice gredo pa definitivno zraven v kovček.

Continue Reading

Maltinih najboljših 5

#1 – Pastizza z ricotto

Glede na to, da naju Malta s svojo raznovrstnostjo “znamenitosti” ni ravno najbolje navdušila, ni nič čudnega, da se je na najinem prvem top mestu znašla ravno božanska malteška Pastizza z ricotto. Toplo postreženo pecivo, ki ga dobiš skoraj v vsaki pekarni ali kiosku za pičlih 80 centov. Jed se iz kraja v kraj pri izdelavi malce razlikuje, v glavnem pa gre za testo v obliki cveta, napolnjen z ricotoo (skuto), špinačo ali zmečkanim grahom. Prav gotovo priporočava, da se ob vašem obisku te majhne državice, zadeva vsaj enkrat pojavi na jedilniku.

Continue Reading

Južni del Malte

Gre za bolj revnejši predel Malte z manjšimi naselji, ki niso preveč gosto naseljena ali turistično razvita. Za spremembo turiste srečaš le ob glavnih dveh znamenitostih v tem predelu, pri Blue Grotto ter Hagar Qim & Mnajdra Temples. Povezujejo jih na trenutke zelo urejena, na nekaterih odsekih pa katastrofalno luknjasta cesta. Iz polotoka Bugibba do še ene izmed mnogih znanih skal na Malti, že prej omenjene Blue Grotto sva porabila 2 uri vožnje.

Čas preživet na teh lokalnih avtobusih pa zna biti včasih še posebej pester. Popolna gužva, klima nabita do konca, neverjetne spretnosti šoferjev, ki ogromno krat s svojim nenadnim zaviranjem povzročijo leteč padec katere od babic oz. breztežnostno stanje marsikaterega od potnikov 🙂 Glede na to, da sva že pri lokalnem prevozu, lahko še omeniva, da se vozniki za vozovnice ne zmenijo preveč, saj le-te večkrat na dan preverjajo uradniki, ki nenapovedano vstopijo na kakšni izmed postaj (podobno kot v Ljubljani), vsakega potnika brez vozovnice doleti kazen 10€.

Continue Reading

Mdina in Rabat

Mdina in sosednji Rabat sta včasih tvorila enotno mesto, nato so ju Arabci ločili in Mdino še dodatno obzidali. Mdina je prejšnje glavno mesto Malte in je locirano v samem centru otoka. Poznano je tudi kot “tiho mesto” z ozkimi ulicami, ki te s svojo arhitekturo popelje nekaj stoletij nazaj. Glavne znamenitosti so The Mdina Cathedral na glavnem mestnem trgu, Palazzo Falzon, kjer je živela kraljeva družina in Cathedral Museum, kjer naj bi se nahajali zakladi iz Mdinine katedrale, ki je bila dolgo let nazaj uničena v hudem potresu. Vstopnino za muzej ti zaračunajo po 5€ na osebo, midva pa ravno ljubitelja muzejev nisva, zato sva si stavbo ogledala samo od zunaj.

Continue Reading

Otoka Comino in Gozo

Ker so naju že prvi dan turistična podjetja dobesedno zasula s ponudbami vožnje z ladjico do otoka Comino in Gozo, sva danes to tudi izkoristila. Odštela sva po 20€ na osebo, saj sva preračunala, da če greva sama z lokalnim avtobusom do pristanišča Cirkewwa in najprej s trajektom do otoka Comino ter nato še do večjega Goza, bi za prevoz porabila 14,65€ na osebo, kar je samo dobrih 5€ manj. Zato sva rajše ubrala prvo varianto, ki se nama je zdela tudi veliko bolj zanimiva, saj vidiš marsikaj, česar sama zaradi nekaterih težko dostopnih lokacij, verjetno nebi.

Na ladjico sva se vkrcala nedaleč stran od najinega hotela v mestnem pristanišču. Prva destinacija z vmesnimi ogledi nekaterih jam – Smugglers Cave, Coral Cave, je bila otok Comino, ki ima le štiri ali pet stalnih prebivalcev. Otok lahko obhodiš v vsega nekaj urah in ob teh občuduješ mogočne pečine in skalnate zalivčke. Najbolj znana naravna znamenitost je »bleščeča« Modra laguna oz. Blue Lagoon. Plaža naj bi bila ena najlepših, vendar po najinem okusu je zelo daleč od tega. Gre za majhno skalnato plažo s približno meter in pol (no malce več) peščenega zalivčka. Ljudi je ogromno, ležalniki oz. stolčki pa so postavljeni tik eden ob drugim.

Continue Reading

Popeye Village

Danes sva se vrnila v čas najinega otroštva. Obiskala sva namreč Popeye Village v zalivu Anchor. Zaliv Anchor (sidro) so poimenovali po kopici sider iz rimskih časov, ki jih je nekoč naplavilo na obalo. Gre za umetno vasico, ki so jo v osemdesetih letih postavili za namen hollywoodskega filma o junaku Popaju. Nekaj let nazaj, si moral do vasice prepešačiti dobra 2 km iz centra mesta, danes pa se z lokalnim avtobusom po nanovo odprti cesti, pripelješ prav do vrat. Vstopnina za odrasle znaša 14€, v to pa imaš vključeno kopanje, otroški bazen z igrali, kozarec punča in krajši, 15 minutni “izlet” z ladjico.

Continue Reading

Začetek v Bugibbi in glavnemu mestu Valletta

Potne liste bi danes brez problema lahko pustila kar doma. Uradniki že v Benetkah in nato tukaj na Malti, so naju pregledali s tako vnemo, kot bi sredi noči prečkala prehod Dragonja, kjer te napol speči carinik že od daleč z mahanjem brez zanimanja spusti čez hrvaško mejo 🙂

Že sam pristanek na letališču pa nama je dal vedeti, da Malta dejansko ni država, katero sva si predstavljala po fotografijah na spletu. Nič kaj moderno letališče, hiše okoli nedokončane, brez streh, polno prahu, smeti… Najin prvi vtis, Malta – Evropski Maroko, saj naju je podobna oz. sicer še slabša slika, slabih 5 mesecev nazaj pričakala ravno v tej afriški državici. Upava pa, da naju bo ta prvi vtis, kmalu zapustil.

Continue Reading

Malta

Čaka naju že tretja destinacija letošnjega leta, Malta – majhna in gosto naseljena otoška država se nahaja v Južni Evropi v osrednjem Sredozemskem morju. Njene čare bova odkrivala teden dni, in sicer od 19. do 26. septembra. Letiva iz beneškega letališča Marco Polo, s prevoznikom AirMalta. Najino prenočišče teh 7 dni  na Malti pa bo nizkocenovni hotel Bugibba, ki se nahaja na polotoku Qawra. Vse skupaj sva rezervirala preko slovenske agencije Eurogo, saj bi naju v primeru osebne rezervacije istega hotela in letalskih kart, cena prišla kar 80€ več na osebo. Za relacijo Ljubljana – Benetke pa sva si tokrat prevoz pri GoOptiju zagotovila že par mesecev prej, saj naju je prejšnja slaba izkušnja (enormna cena pri rezervaciji par dni pred odhodom) dodobra izučila.

Continue Reading

Slapovi Ouzoud

Po slabih 8 urah vožnje z vlakom, pozno popoldne zopet pristaneva v Marakešu, kjer sva že preživela prve dva dni popotovanja po Maroku. Tu bova spet ostala dve nočitvi. Kot sva omenila že v prejšnji objavi, bi namreč za pot čez puščavo imela premalo časa, saj naju 7ga maja zgodaj zjutraj že čaka polet nazaj v Milano. Ker sva v Marrakechu videla že praktično vse, namesto lenarjenja in posedanja po lokalih, pade odločitev, da najino potovanje zadnji dan, zaključiva z enodnevno eksurzijo na slapove Ouzoud. Eksurzijo rezervirava preko najinega riada (Amour de Riad), cene pa so dejansko v vseh lokalnih “agencijah” iste. Za oba skupaj odštejema 500 mad, kar pa še vseeno ni ravno malo.

Ob 8ih zjutraj naju pred riadom že čaka vodič, ki naju pospremi do odhodne lokacije, starta proti slapovom. Pot do tja traja dobre 3 ure (okoli 250 km), katero opravimo z novim in dokaj udobnim minibusom (brez klime). Slapovi oziroma kraj Ouzoud je dobil ime po olivah, zakaj je tako, pa nam je jasno že na začetku. V berberskem jeziku Ouzoud pomeni oliva, po vsem okolišu pa rastejo same oljke – vsaka ima svojega lastnika, kateri pa je označen z določeno barvo.

Continue Reading

Labirint v Fezu

Kot sva že vajena v Maroku, zopet potujeva z vlakom. ONCF ima namreč zelo dobre povezave med določenimi večjimi mesti (tudi manjšimi), če pa ste bolj pristaši cestnih prevozov, se lahko na pot podate tudi z avtobusnim prevoznikom Supratours, ki naj bi ponujali boljše pogoje, medtem, ko njihovi lokalni prevozi niso ravno priznani.

Železniška postaja v mestu Fez je bila nedolgo nazaj prenovljena in njena podoba je identična postaji v Marakešu. Da se sprehodiš do glavne ceste, prečkaš lepo urejen park pred katerim mrgoli avtomobilov in to ne navadnih, ampak seveda slavnih taksijev, ki jih v Maroku srečuješ vsako sekundo. Naj jim torej na kratko nameniva še nekaj besed, najprej okrog barv. Skoraj vsako večje mesto v Maroku ima taksije obarvane v svoji barvi. V Marakechu so bež, v Rabatu modre, v Casablanci in Fezu so rdeče barve. Vozniki morajo plačati licenco, medtem, ko avto dobijo od države ali pa ga kupijo sami.

Continue Reading